Pondělí, Středa
08:00 - 11:00, 12:00 - 17:00
Stavební úřad
- pracoviště Kunín, pondělí 8,00 - 17,00 hodin, tel. číslo 739 452 315
- pracoviště Suchdol nad Odrou, v úřední dny, ostatní dny po dohodě, tel. číslo 556 770 104 (107)
1. Vyjádření, proč se silnice opravuje. Její stav nebyl vůbec špatný.
Silnice I/57 se v předmětném úseku nachází ve velmi špatném stavu, což potvrdil i diagnostický průzkum, který byl zpracován akreditovanou laboratoří. Z tohoto diagnostického průzkumu vzešel návrh, jak tuto komunikaci opravit, aby nedocházelo ke škodám na majetku třetích osob a aby došlo ke zkvalitnění života v přilehlých obcích (snížení hluku a otřesů). Z tohoto důvodu se přistoupilo k rekonstrukci silnice I/57 v úseku od Hladkých Životic až po Šenov u Nového Jičína.
2. Proč je interval semaforů nastaven tak, že během krátké zelené projede jen třetina kolony stojící až od VOP a zase je červená. Doporučuju prodloužit zelenou na 2 až 3násobek. Je lepší, aby pár aut v noci čekalo o minutu déle než aby 30 aut ve špičce čekalo 2x dalších 12 minut.
Interval semaforů je výsledkem výpočtů, do kterých vstupuje mnoho faktorů jako například počet vozidel, které úsekem projíždí, délkou uzávěry, množstvím připojovaných bočních ulic a další. Důležitá věc, která snižuje interval je také fakt, že se na trase nachází druhá semaforová souprava a ve chvíli, kdy nastavíte velkorysý interval se auta začnou kupit v mezi úseku dvou semaforů a místo se téměř okamžitě ucpe. Práce jsou potřeba provádět minimálně na dvě pracovní místa, v opačném případě by oprava netrvala 4 měsíce, ale minimálně 2x až 3x déle. Dopravní inženýři situace na silnici I/57 pravidelně konzultují s dopravním inspektorátem v NJ a případně provádějí drobné korekce týkající se zejména úpravy provozu, bohužel s intervaly toho moc v této situaci nejde udělat, pokud nechceme, aby se tah úplně ucpal.
3. Proč došlo k posunu termínu zahájení prací.
Výběr dodavatele musí být proveden podle zákona o zadávání veřejných zakázek č. 134/2016 Sb., v platném znění. Po ukončení soutěže před podpisem smlouvy o dílo byly počítače Ředitelství silnic a dálnic ČR napadeny hackerem, smlouvu dle nastavených vnitřních podpisů nebylo možné podepsat. Z tohoto důvodu také musí být práce provedeny na delších úsecích, pokud by byly zachovány původně avizované 800 m, nebylo by možné rekonstrukci ukončit do poloviny listopadu. Technologické postupy musí být dodrženy.
4. Proč obec vydala souhlas s dopravním značením.
Obec se vyjadřuje ke všem omezením na úseku obce, konečné Rozhodnutí vydává ve správním řízení Krajský úřad, Moravskoslezský kraj, Odbor dopravy. I v případě nesouhlasu by bylo platné rozhodnutí Krajského úřadu, ten má konečné slovo.
aktuální informace z webu v mobilní aplikaci – zdarma ke stažení